Serviciul Persoane Fizice işi desfăşoară activitatea in conformitate cu prevederile Legii nr.571/2003, privind codul fiscal precum şi a Legii nr.174/2004, privind codul de procedură fiscală, avand ca principale atribuţii:

I. Stabilirea, constatarea, controlul, urmarirea şi incasarea impozitelor şi taxelor locale, a majorărilor de intarziere, a penalităţilor, a amenzilor datorate bugetului local (impozitului pe cladiri, terenuri, mijloace de transport şi accesoriile acestora, taxele fără debit datorate consiliului local de către persoane fizice)

A.STABILIREA

- Preia de la contribuabil dosarul fiscal şi verifică documentele cuprinse in acesta;

- Impune bunurile imobile sau mobile, stabilindu-se cuantumul impozitului sau taxei datorate;

- Efectuează operatiunile de modificare ce se impun urmare schimbărilor intervenite in ceea ce priveste titularii si/sau elementele ce definesc patrimoniu, care concură la stabilirea impozitului sau taxei.

B.CONSTATAREA

- Constată concordanta datelor ce definesc titularul de rol, domiciliul, adresa bunului, patrimoniul din documentele fiscale, cu informatile din aplicatia informatica, operand atunci cand se impune, pe baza datelor din documentele fiscale sau a constatarilor de pe teren, in aplicatia informatică, modificările necesare;

- Constată suprasolvirea şi stabileste descărcarea plătilor prin compensare sau restituire;

- Constată şi intrerupe data de prescriptie;

- Verifică şi constată rezultatul modificărilor operate.

C.CONTROLUL

- Controlează, conform cadrului legal in vigoare, contribuabilii ce sunt in evidentele fiscale, proprietari de bunuri supuse impozitului pe clădiri, pe teren sau asupra mijloacelor de transport, asupra sinceritătii declaratiei de impunere;

- Desfăsoara diverse activităti de control conform planificării,

- intocmeste note de constatare, procese verbale de control sau de constatare a contraventiilor;

- Operează, in aplicatia informatică, datele constatate in urma controlului;

- Verifică rezultatele operării datelor conform notei de constatare sau procesului verbal intocmit.

D. URMARIREA

- Identifică din aplicatia informatică sau prin deplasare pe teren, contribuabilii cu creante bugetare;

- Urmăreste incasarea impozitelor şi taxelor de la contribuabilii cu creante bugetare;

- Face demersurile ce se impun, pentru identificarea domiciliului acelor contribuabili care au creante la bugetul local, dar care nu mai sunt găsiti la domiciliul declarat;

- Emite instiintări de plată şi le comunică contribuabililor conform prevederilor legale;

- intocmeste note de constatare;

- Constată starea de solvabilitate sau insolvabilitate a contribuabililor;

- intocmeste conform cadrului legal, documentatia pentru intreruperea prescriptiei;

- Generează somatii şi titluri executorii, pentru contribuabilii cu creante bugetare, după care le comunica acestora, conform celor legale;

- intocmeste, conform cadrului legal, documentatia pentru inceperea executării silite;

- Trimite dosarul de urmărire la serviciul de executare silită.

II. Solutionarea contestatilor formulate impotriva actelor de control şi de impunere, avand ca obiect impozitele şi taxele locale.

- Preluarea de la contribuabili a contestatiilor;

- Solutionarea contestatilor prin intocmirea inclusiv a Deciziei de solutionare.

III. Acordarea de inlesniri la plata impozitelor şi taxelor locale şi a altor venituri ale bugetuluibugetului local pentru persoanele fizice.

- Preluarea cererilor, insotite de documentele justificative, care să sustină inlesnirea de plată solicitată: esalonarea, amanarea, scutirea sau reducerea obligatiilor bugetare;

- Verifică realitatea datelor cuprinse in documentele anexate la cerere, inclusiv prin deplasarea pe teren, intocmindu-se documentele şi propunerea de solutionare conform actelor normative in vigoare;

- inaintează dosarul, cu propunerea de solutionare şi documentele aferente, primarului, care se pronuntă asupra solutiei propuse;

- Urmărirea modului de solutionare, comunicarea solutiei solicitantului;

- Evidentierea şi urmărirea modului de respectare a inlesnirii acordate.

IV. Alte sarcini

- Colaborează cu serviciul de executare silită şi serviciul persoane juridice;

- intocmeste proiecte de hotărari şi documentele pentru sustinerea acestora,

- indeplineste activitatea de relatii cu publicul, in orele afectate prin program, sau ori de cate ori se impune, pentru solutionarea unor situatii urgente;

- Mentine arhiva in stare de functionalitate.

Inspectorii serviciului Persoane fizise sunt repartizati pe săli, după cum urmează:

CAMERA nr.1

 

ghisee de impuneri

Arghisan Sergiu

Cozea Monica Mihaela

Cuc Elena

Luchian Elena

Cuibus Simona

Robu Catalin

CAMERA nr.3

sef serviciu

Sorin Coţa

CAMERA nr.4

inspectori de sector

Ardelean Codruţa

Cornoiu Maria

Purdea Rodica

Vlaic Viorica

Daniel Cimpean

Indolean Angela

Raduleascu Bianca

CAMERA nr.5

inspectori de sector

Baciu Adina

Colceriu Rodica

Lascau Ioana

Oros Stefania

Patraţanu Cristina

Raita Cristina