Serviciul Persoane Fizice işi desfăşoară
activitatea in conformitate cu prevederile Legii nr.571/2003, privind codul
fiscal precum şi a Legii nr.174/2004, privind codul de procedură
fiscală, avand ca principale atribuţii:
I. Stabilirea, constatarea,
controlul, urmarirea şi incasarea impozitelor şi taxelor locale, a
majorărilor de intarziere, a penalităţilor, a amenzilor datorate
bugetului local (impozitului
pe cladiri, terenuri, mijloace de transport şi accesoriile acestora,
taxele fără debit datorate consiliului local de către persoane
fizice)
A.STABILIREA
- Preia de la contribuabil dosarul
fiscal şi verifică documentele cuprinse in acesta;
- Impune bunurile imobile sau
mobile, stabilindu-se cuantumul impozitului sau taxei datorate;
- Efectuează operatiunile de
modificare ce se impun urmare schimbărilor intervenite in ceea ce priveste
titularii si/sau elementele ce definesc patrimoniu, care concură la
stabilirea impozitului sau taxei.
B.CONSTATAREA
- Constată concordanta datelor
ce definesc titularul de rol, domiciliul, adresa bunului, patrimoniul din
documentele fiscale, cu informatile din aplicatia informatica, operand atunci cand
se impune, pe baza datelor din documentele fiscale sau a constatarilor de pe
teren, in aplicatia informatică, modificările necesare;
- Constată suprasolvirea
şi stabileste descărcarea plătilor prin compensare sau
restituire;
- Constată şi intrerupe
data de prescriptie;
- Verifică şi
constată rezultatul modificărilor operate.
C.CONTROLUL
- Controlează, conform
cadrului legal in vigoare, contribuabilii ce sunt in evidentele fiscale,
proprietari de bunuri supuse impozitului pe clădiri, pe teren sau asupra
mijloacelor de transport, asupra sinceritătii declaratiei de impunere;
- Desfăsoara diverse activităti
de control conform planificării,
- intocmeste note de constatare,
procese verbale de control sau de constatare a contraventiilor;
- Operează, in aplicatia
informatică, datele constatate in urma controlului;
- Verifică rezultatele
operării datelor conform notei de constatare sau procesului verbal intocmit.
D. URMARIREA
- Identifică din aplicatia
informatică sau prin deplasare pe teren, contribuabilii cu creante
bugetare;
- Urmăreste incasarea
impozitelor şi taxelor de la contribuabilii cu creante bugetare;
- Face demersurile ce se impun,
pentru identificarea domiciliului acelor contribuabili care au creante la
bugetul local, dar care nu mai sunt găsiti la domiciliul declarat;
- Emite instiintări de
plată şi le comunică contribuabililor conform prevederilor
legale;
- intocmeste note de constatare;
- Constată starea de
solvabilitate sau insolvabilitate a contribuabililor;
- intocmeste conform cadrului
legal, documentatia pentru intreruperea prescriptiei;
- Generează somatii şi
titluri executorii, pentru contribuabilii cu creante bugetare, după care
le comunica acestora, conform celor legale;
- intocmeste, conform cadrului
legal, documentatia pentru inceperea executării silite;
- Trimite dosarul de urmărire
la serviciul de executare silită.
II. Solutionarea contestatilor
formulate impotriva actelor de control şi de impunere, avand ca obiect
impozitele şi taxele locale.
- Preluarea de la contribuabili a
contestatiilor;
- Solutionarea contestatilor prin intocmirea
inclusiv a Deciziei de solutionare.
III. Acordarea de inlesniri la
plata impozitelor şi taxelor locale şi a altor venituri ale
bugetuluibugetului local pentru persoanele fizice.
- Preluarea cererilor, insotite de
documentele justificative, care să sustină inlesnirea de plată
solicitată: esalonarea, amanarea, scutirea sau reducerea obligatiilor
bugetare;
- Verifică realitatea datelor
cuprinse in documentele anexate la cerere, inclusiv prin deplasarea pe teren, intocmindu-se
documentele şi propunerea de solutionare conform actelor normative in vigoare;
- inaintează dosarul, cu
propunerea de solutionare şi documentele aferente, primarului, care se
pronuntă asupra solutiei propuse;
- Urmărirea modului de
solutionare, comunicarea solutiei solicitantului;
- Evidentierea şi
urmărirea modului de respectare a inlesnirii acordate.
IV. Alte sarcini
- Colaborează cu serviciul de
executare silită şi serviciul persoane juridice;
- intocmeste proiecte de hotărari
şi documentele pentru sustinerea acestora,
- indeplineste activitatea de
relatii cu publicul, in orele afectate prin program, sau ori de cate ori se
impune, pentru solutionarea unor situatii urgente;
- Mentine arhiva in stare de
functionalitate.
Inspectorii serviciului Persoane
fizise sunt repartizati pe săli, după cum urmează:
CAMERA nr.1 ghisee de impuneri |
Arghisan
Sergiu |
Cozea
Monica Mihaela |
|
Cuc
Elena |
|
Luchian
Elena |
|
Cuibus
Simona |
|
Robu
Catalin |
|
CAMERA nr.3 sef serviciu |
Sorin
Coţa |
CAMERA nr.4 inspectori de sector |
Ardelean
Codruţa |
Cornoiu
Maria |
|
Purdea Rodica |
|
Vlaic Viorica |
|
Daniel
Cimpean |
|
Indolean
Angela |
|
Raduleascu
Bianca |
|
CAMERA nr.5 inspectori de sector |
Baciu
Adina |
Colceriu
Rodica |
|
Lascau
Ioana |
|
Oros
Stefania |
|
Patraţanu Cristina |
|
Raita
Cristina |